OBCHODNÍ PODMÍNKY A UBYTOVACÍ ŘÁD
Všeobecné obchodní podmínky a Ubytovací řád
Horského hotelu KOHÚTKA s.r.o., IČ: 278 59 070, se sídlem Nový Hrozenkov 241, 756 04
Nový Hrozenkov, DIČ: CZ27859070, zapsán v obchodním rejstříku u Krajského soudu v
Ostravě, vložka C, oddíl 31981.
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Horský
hotel KOHÚTKA s.r.o., IČ: 278 59 070, se sídlem Nový Hrozenkov 241, 756 04 Nový
Hrozenkov, DIČ: CZ27859070, zapsáné v obchodním rejstříku u Krajského soudu v
Ostravě, vložka C, oddíl 31981 (dále jen „ubytovatel“ nebo „Horský hotel Kohútka“)
upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran pro
poskytování služeb – ubytování, uspořádávání akcí a s tím spojených dalších služeb,
zejména: wellness služby a jiné doplňkové služby (dále jen „služby“) s fyzickou nebo
právnickou osobou, která si pobyt nebo služby u ubytovatele objedná (dále jen
„objednatel“).
1.2. Osoba, která služby hotelu čerpá je klient (dále jako „klient“). Klientem může být osoba
totožná s objednatelem.
1.3. Součástí těchto obchodních podmínek je i Ubytovací řád.
2. Objednávka pobytu nebo služeb, vznik smluvního vztahu
2.1. Objednatel může vytvořit objednávku ve vlastním zájmu nebo ve prospěch třetí osoby
(klienta).
2.2. Objednatel objednává pobyt nebo služby objednávkou učiněnou prostřednictvím
elektronické pošty (e-mailem), telefonicky, osobně nebo prostřednictvím objednávky na
internetových stránkách www.kohutka.cz (dále jen „objednávka“).
2.3. V případě, kdy je objednatelem právnická osoba musí objednávka obsahovat zejména:
a) obchodní název společnosti, která je objednatelem, sídlo, IČ, DIČ, kontakt (telefon,
e-mail),
b) jméno a příjmení klienta, pro kterého jsou služby objednávány, adresa trvalého
bydliště, kontakt (telefon, e-mail) klienta,
c) název pobytu (u jednotlivě objednávaných služeb musí být uveden rozsah
ubytovacích, stravovacích, event. dalších služeb), počet osob (počet dospělých osob
a dětí včetně věku), termín pobytu, délka pobytu a kategorie ubytování (typ pokoje,
počet pokojů),
d) způsob úhrady ceny za služby.
2.4. V případě, kdy je objednatelem fyzická osoba musí objednávka obsahovat zejména:
a) jméno a příjmení objednatele v případě, že je rozdílnou osobou od klienta, adresa
trvalého bydliště, kontakt (telefon, e-mail), jméno a příjmení klienta, pro kterého
služby objednávána, adresa trvalého bydliště, kontakt (telefon, případně e-mail),
b) název pobytu (u jednotlivě objednávaný služeb musí být uveden rozsah
ubytovacích, stravovacích, event. dalších služeb dle nabídky, počet osob (počet
dospělých osob a dětí včetně věku), termín pobytu, délka pobytu a kategorie
ubytování (typ pokoje),
c) způsob úhrady ceny za služby.
2.5. Objednávkou, která byla ubytovateli doručena je objednatel vázán. Ubytovatel neprodleně
po obdržení objednávky toto obdržení objednateli potvrdí prostřednictvím elektronické
pošty (emailem). Objednávky jsou přijímaný v návaznosti na kapacity Horského hotelu
Kohútka.
2.6. Potvrzením objednávky Horským hotelem Kohútka vzniká mezi objednatelem a
ubytovatelem – Horským hotelem Kohútka smluvní vztah, na základě kterého se Horský
hotel Kohútka zavazuje zabezpečit klientovi služby v potvrzeném rozsahu a kvalitě a
objednatel se zavazuje zaplatit smluvenou cenu.
2.7. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže ubytovatel splnit
(zejména termín pobytu), zašle objednateli na elektronickou adresu pozměněnou nabídku
s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si jeho stanovisko. Pozměněná nabídka
se považuje za nový návrh na uzavření smlouvy a smluvní vztah je v takovém případě
uzavřen až akceptací objednatelem prostřednictvím elektronické pošty (e-mailem).
3. Práva povinnosti smluvních stran
3.1. Objednatel (klient) má právo:
• být dostatečně a úplně informován Horským hotelem Kohútka o objednávaných
službách, tj. jejich rozsahu, termínu a ceně,
• na řádné poskytnutí objednaných a Horským hotelem Kohútka potvrzených služeb
a objednatelem zaplacených služeb,
• kdykoliv před zahájením pobytu zrušit objednávku za dodržení stornovacích
podmínek, uvedených dále v 5. části,
• reklamovat vady poskytovaných služeb podle 6. části.
3.2. Objednatel (klient) je povinen:
• správně a úplně uvést všechny podstatné náležitosti objednávky,
• zaplatit Horskému hotelu Kohútka v požadovaném termínu formou zálohy
požadovanou část ceny pobytu a služeb,
• zaplatit Horskému hotelu Kohútka cenu služeb dle 4. části,
• dodržovat Ubytovací řád Horského hotelu Kohútka a další vnitřní předpisy
Horského hotelu Kohútka, s uvedenými předpisy je povinen se seznámit, kdy tyto
předpisy jsou dostupné: na internetových stránkách www.kohutka.cz, v příloze
potvrzení Objednávky prostřednictvím e-mailu, při nástupu pobytu na recepci,
popř. si tyto materiály může vyžádat ve složce na recepci k prostudování na pokoji,
• pečlivě si překontrolovat Horským hotelem Kohútka vystavené potvrzení pobytu a
při zjištění jakýchkoliv nesrovnalostí kontaktovat neprodleně Horský hotel
Kohútka.
3.3. Horský hotel Kohútka je povinen:
• potvrdit objednateli v případě volné kapacity objednaný pobyt a služby a
poskytnout objednateli informace k nástupu,
• poskytnout objednateli (klientovi) důležité informace k pobytu,
• zabezpečit klientovi služby v potvrzeném rozsahu a kvalitě,
• v případě odstoupení od potvrzené objednávky pobytu ze strany objednatele
vyúčtovat do 14 dnů po písemném obdržení storna zaplacenou zálohu po odečtení
stornopoplatků.
3.4. Horský hotel Kohútka má právo:
• klienta přestěhovat z důvodu mimořádné okolnosti či provozního důvodu v průběhu
pobytu.
4. Ceny služeb a platební podmínky
4.1. Aktuální ceny služeb jsou uvedeny v nabídce na internetových stránkách www.kohutka.cz.
4.2. Cena služeb je vždy uvedena v potvrzení objednávky.
4.3. Na všechny objednané pobyty (včetně všech objednaných služeb) může být současně s
potvrzením vyžadována Horským hotelem Kohútka zálohová platba předem.
4.4. Zálohová platba v období od 01. prosince do 31. března činí 100 % z celkové ceny uvedené
v potvrzení Objednávky.
4.5. Zálohová platba v období od 01. dubna do 30. listopadu činí 50 % z celkové ceny uvedené
v potvrzení Objednávky.
4.6. Zálohovou platbu objednaných služeb provádí objednatel (klient) oproti vystavenému
daňovému dokladu – faktury, případně po dokončení objednávkového procesu na
internetových stránkách www.kohutka.cz v platební bráně.
4.7. Zálohovou platbu je možné uhradit následujícímu způsoby:
• v hotovosti nebo platební kartou na recepci Horského hotelu Kohútka,
• převodem na účet na základě zálohové faktury nebo výzvy k úhradě uvedené
v cenové nabídce,
• prostřednictvím platební brány na internetových stránkách www.kohutka.cz.
4.8. Nebude-li zálohová platba za pobyt nebo služby zaplacena ve sjednaném termínu nebo v
termínu uvedeném ve faktuře, může Horský hotel Kohútka od smlouvy vzniklé na základě
potvrzení objednávky odstoupit. Nezaplacením zálohové platby nezaniká povinnost
provést storno objednaných služeb.
4.9. V ceně ubytování a v pobytových balíčcích není zahrnut místní poplatek z přechodného
ubytování. Místní poplatek z přechodného ubytování se hradí u pověřené osoby na recepci
Horského hotelu Kohútka při nástupu na pobyt.
4.10. Klient hradí objednané služby při nástupu na pobyt na recepci hotelu. Od konečné ceny
všech služeb se odečítá předem uhrazená záloha. Další na místě dokupované služby hradí
klient při ukončení pobytu na recepci hotelu.
4.11. Platby, které klient provádí přímo na místě – na recepci Horského hotelu Kohútka, jsou
možné platebními kartami akceptovanými Horským hotelem Kohútka nebo v hotovosti.
5. Storno podmínky a storno poplatek
5.1. Objednatel má právo zrušit pobyt, který jím byl objednán a Horským hotelem Kohútka
potvrzen na určitý termín. Objednatel má právo stornovat (zrušit) pobyt nebo služby, tj.
odstoupit od smlouvy vzniklé potvrzením objednávky pobytu nebo služby. Toto
odstoupení ze strany objednatele musí být provedeno písemnou formou
5.2. V případě storna pobytu nebo služeb, které se mají uskutečnit v období ode dne
01. prosince do 31. března odpovídá stornopoplatek výši zálohové platby dle čl. 4.4.
5.3. V případě storna pobytu nebo služeb, které se mají uskutečnit v období ode dne 01. dubna
do 30. listopadu je zálohová platba vratná za následujících podmínek:
• v případě storna pobytu nebo služeb 40 a více dnů před nástupem nevzniká
Horskému hotelu Kohútka nárok na zaplacení odstupného;
• v případě storna pobytu nebo služeb 39 dnů až 14 dnů včetně před nástupem zaplatí
objednatel stornopoplatek ve výši 50 % z ceny pobytu;
• v případě storna pobytu nebo služeb 13 dnů a méně před nástupem zaplatí objednatel
stornopoplatek ve výši 100 % z ceny pobytu.
5.4. Dnem storna (zrušení pobytu nebo služeb) je skutečný den doručení písemného storna
Horskému hotelu Kohútka a započítává se do výše uvedeného počtu dní rozhodných pro
výpočet stornopoplatku.
5.5. Stornopoplatek je účtován z celkové, tj. potvrzené ceny pobytu nebo služeb.
6. Práva z vadného plnění
6.1. V případě vadně poskytnutých nebo neposkytnutých služeb Horským hotelem Kohútka,
jež byly prokazatelně sjednány, vznikají klientovi práva z vadného plnění (dále jen
„reklamace“).
6.2. Uplatnění práva klienta z odpovědnosti za vady služeb, poskytovaných Horským hotelem
Kohútka (reklamace), musí být učiněno vážně, určitě a srozumitelně.
6.3. Klient je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být
zjednána náprava, pokud možno v místě poskytované služby u pověřeného zástupce
Horského hotelu Kohútka. Uplatnění reklamace v místě může klient provést buď ústně
nebo písemně. V případě ústního reklamačního podání, není-li reklamaci v plném rozsahu
vyhověno ihned, je povinen pověřený zástupce Horského hotelu Kohútka (recepce) sepsat
s klientem reklamační protokol s uvedením termínu pobytu, kontaktů klienta, předmětu
reklamace, podpisem klienta, příp. stanoviska příslušné osoby, apod. Aby mohla být
reklamace uspokojivě vyřešena, je klient povinen poskytnout potřebnou součinnost k
jejímu řešení.
6.4. V případě, že je reklamace uplatněna přímo v Horském hotelu Kohútka u pověřeného
zástupce Horského hotelu Kohútka, je tento oprávněn o reklamaci rozhodnout, pokud
požadavku zákazníka vyhoví. V dalších případech bude reklamace vyřízena nejpozději do
30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se zástupce Horského hotelu Kohútka
nedohodne s klientem na lhůtě delší.
6.5. Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není závislý na vůli, činnosti,
postupu nebo okolností, které jsou na straně klienta, na jejichž základě klient zcela nebo
zčásti nevyužije objednané, zaplacené a zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok
na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny.
7. Ubytovací řád
7.1. Horský hotel Kohútka může ubytovat pouze klienta, kterého řádně přihlásí. Za tímto
účelem klient předloží při příjezdu svůj doklad totožnosti (pas, občanský průkaz, popř. jiný
platný doklad o totožnosti) pověřenému pracovníkovi hotelové recepce, který provede
přihlášení klienta k ubytování. Osobní údaje poskytnuté klientem ubytovateli podléhají
ochraně podle příslušných právních předpisů.
7.2. Na základě objednaného ubytování je ubytovatel povinen klienta ubytovat nejdříve v 15:00
hodin nejpozději do 18:00 hodin – do této doby i pokoj pro klienta rezervuje, není-li
objednávkou určeno jinak.
7.3. Požádá-li klient o prodloužení ubytování, může mu ubytovatel nabídnout i jiný pokoj než
ten, ve kterém byl původně ubytován.
7.4. Pro přijímání návštěv jsou k dispozici hotelové prostory. V pokoji může klient přijímat
návštěvy pouze se souhlasem pověřeného pracovníka hotelové recepce v době od 10.00 do
22.00 hodin.
7.5. Ubytovatel zajistí při onemocnění nebo zranění klienta přivolání lékařské pomoci, případně
převoz do nemocnice.
7.6. Klient užívá pokoj po dobu, kterou sjednal s ubytovatelem. Nebyla-li ubytovací doba
předem sjednána, odhlásí klient pobyt nejpozději do 10:00 hodin posledního dne, v téže
době pokoj uvolní. Neučiní-li tak klient ve stanovené lhůtě může mu ubytovatel účtovat
pobyt za následující den.
7.7. V pokoji nebo hotelových prostorách hotelu nesmí klient bez souhlasu ubytovatele
přemisťovat zařízení, provádět úpravy a jakékoliv zásahy do elektrické sítě nebo jiné
instalace. Poplatek za porušení této povinnosti činí: 5.000,- Kč.
7.8. V hotelu, a zvláště v pokoji není dovoleno kouřit. V případe znečistění pokoje či kouření
v pokoji, bude klientovi účtován poplatek ve výši 5.000,- Kč (i opakovaně). V případě
spuštění falešného požárního poplachu je klient povinen zaplatit poplatek ve výši 1.000,-
Kč. Ostatní škody budou účtovány dle rozsahu poškození.
7.9. V hotelu, a zvláště v pokoji není dovoleno klientovi používat vlastních elektrických
spotřebičů, toto ustanovení se netýká elektrických spotřebičů sloužících k osobní hygieně
klienta (holících, případně masážních strojků, sušičů vlasů apod.)
7.10. Klient je povinen při odchodu uzavřít v pokoji vodovodní kohoutky, zhasnout v pokoji a
jeho příslušenství světla, uzavřít okna, dveře pokoje.
7.11. Z bezpečnostních důvodů není vhodné ponechávat děti do 13-ti let bez dozoru dospělých
v pokoji a ostatních společenských prostorách hotelu.
7.12. Klientovi není dovoleno brát do pokoje sportovní nářadí a předměty, pro jejichž úschovu
je vyhrazeno jiné místo.
7.13. Ve společných prostorách hotelu, klient nesmí konzumovat vlastní potraviny a nápoje.
Považuje se to za porušení obchodních podmínek, na základě kterých může ubytovatel
ukončit s klientem smluvní vztah bez nároku na vrácení jakékoliv části uhrazené ceny
ubytování, uhrazené ceny služeb a nároku na náhradu újmy způsobené předčasným
ukončením ubytování a služeb.
7.14. Domácí zvířata nejsou povolena, pokud není ujednáno mezi smluvními stranami jinak.
Klient nese odpovědnost za všechny škody způsobené zvířetem v rámci pobytu.
7.15. Klient nese plnou odpovědnost za škody vzniklé během pobytu. V případě, že škodu
způsobilo dítě nese odpovědnost jeho zákonný zástupce.
7.16. Pokud Horský hotel Kohútka zjistí po odchodu klienta z hotelu poškození věcí náležejících
do inventáře pokoje nebo odcizení hotelového majetku, je oprávněn po klientovi požadovat
náhradu.
8. Ochrana osobních údajů
8.1. Ubytovatel je ze zákona povinen chránit a zabezpečit poskytnuté osobní údaje. Ubytovatel
proto využívá různých efektivních zabezpečovacích technologií k tomu, aby byly osobní
údaje ochráněny před neoprávněným zpřístupněním nebo užitím.
8.2. Ubytovatel jako správce zpracovává osobní údaje objednatele a klienta, a to pro účely (i)
poskytování sjednaných služeb, (ii) vedení evidence klientů, (iii) vykazování a předávání
informací oprávněným subjektům., (iv) ochrany oprávněných zájmů ubytovatele, kterými
mohou být uplatňování práv z této smlouvy nebo v souvislosti s ní.
8.3. Osobní údaje objednatele a klienta budou zpracovány vhodnou metodou zaručující ochranu
soukromí, důvěryhodnost a bezpečnost v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a
Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se
zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice
95/46/ES (dále jen „Nařízení“) a zák. č. 110/2019 Sb., o zpracovávaní osobních údajů, ve
znění pozdějších předpisů.
8.4. Subjekt údajů má právo vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů. Dále má
právo (i) požadovat od ubytovatele přístup ke svým osobním údajům, (ii) požadovat
opravu, výmaz, případně omezení zpracování svých osobních údajů, (iii) na přenositelnost
svých osobních údajů a (iv) podat stížnost u správce nebo u Úřadu pro ochranu osobních
údajů (www.uoou.cz).
8.5. Více informací o zpracovávání osobních údajů naleznete zde: ODKAZ
9. Závěrečná ustanovení
9.1. Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost a účinnost ke dni 01. 01. 2023..
9.2. Pro účely těchto obchodních podmínek se písemnou formou rozumí elektronická
komunikace (e-mailem).
9.3. Pro účely těchto obchodních podmínek se ustanovení o pobytu přiměřeně použijí i na
poskytnutí služeb.
9.4. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému
ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není
dotknutá platnost ostatních ustanovení.
9.5. Ubytovatel je oprávněn změnit a doplnit tyto obchodní podmínky, tato změna se však
nedotkne již uzavřených smluv, ale pouze smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této
změny.
9.6. Zasláním objednávky Horskému hotelu Kohútka objednavatel potvrzuje, že se seznámil s
těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. V případě, že je objednatel osoba
rozdílná od klienta, má objednatel povinnost klienta s těmito obchodními podmínkami
seznámit tak, aby byla zachována jeho práva a povinnosti vyplývající z objednaného
pobytu.
9.7. V případě, že dojde mezi Horským hotelem Kohútka a spotřebitelem ke vzniku
spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit
vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu
určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká
obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha
1, IČ: 000 20 869, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz.
9.8. Kontaktní údaje ubytovatele: adresa pro doručování Nový Hrozenkov 241, 756 04 Nový
Hrozenkov, adresa elektronické pošty info@kohutka.cz, telefon: +420 571 451 790,
mobil: +420 601 521 471.